Sunday 8 December 2013

12 Days



Christmas Shopping

I have 12 more days, before I go back to Portugal to spend Christmas at home! It's time to start shopping for Christmas gifts to have a suitcase full of lovely things for everyone. Dille and Kamille is, of course, one of my favourite options, and their catalogue with Christmas items is adorable. I already bought a few gifts, but there are so many things I still need to buy... Next Saturday I will look for nice Belgian Chocolates, it's always a nice and delicious present! For me, I managed to buy a few lovely things, after all we need to give something to ourselves once in a while. 
•   •   
Tenho mais 12 dias aqui, antes de voltar para Portugal para passar o Natal em casa! É altura de começar a comprar presentes de Natal para ter uma mala de viagem cheia de coisas lindas para todos. Dille and Kamillie é, com certeza, uma das minhas opções favoritas, e o catálogo de artigos de Natal deles é adorável. Eu já comprei alguns presentes, mas ainda há muitas coisas que preciso comprar... No próximo Sábado, vou à procura de bons chocolates belgas, é sempre um presente bom e delicioso! Para mim, comprei umas coisinhas bonitas, afinal precisamos de oferecer algo a nós próprios de vez em quando.


Plant: CASA // Scented Sachet: Dille and Kamille // Moleskine Agenda: MOMU (Antwerp) // Dress: ZARA 

Rest Day

Sundays are days to rest. Busy days at work always ask for relaxing weekends, to clean our minds. Friday night, me and my friends went to the Christmas Markets for a big hot dog and some hot drinks. Saturday, I went from shop to shop looking for nice things, and in the evening we all went to Uccle to have dinner with another friend. So today, Sunday, I really want to stay home and relax, watch a movie, drink a cappuccino, clean my house, cook some soup for the week and create little paper cranes to decorate my little place. 
•   •   
Domingos são dias para descansar. Dias ocupados no trabalho pedem sempre fins-de-semana relaxantes, para limpar as nossas mentes. Sexta-feira à noite, eu e as minhas amigas fomos aos Christmas Markets para comer um grande cachorro-quente e beber algo quente. Sábado, fui de loja em loja à procura de coisas bonitas, e à noite fomos até Uccle para jantar com outra amiga. Portanto hoje, Domingo, eu quero mesmo estar em casa e relaxar, ver um filme, beber um cappuccino, limpar a casa, fazer uma sopa para a semana e criar passarinhos de papel para decorar a minha casinha.





No comments:

Post a Comment