Sunday 9 March 2014

In the Sun


After a couple of weeks without writing anything in my blog, I bring you some pictures of a sunny Brussels! Yes, it's true, we had really nice weather this past week and this weekend was amazing! I love this kind of weather, it makes you want to go out, for picnics, nice walks in the park, fresh drinks and icecreams. Spring is coming, and this is an amazing start! So this week I had a day-off which gave me some time to do some things I needed and prepare a dinner for a friend. I even made strawberry muffins and they were delicious! 
•   •   
Depois de umas semanas sem escrever nada no meu blog, eu trago-vos algumas fotos de uma Bruxelas ensolarada! Sim, é verdade, tivemos muito bom tempo esta semana que passou e este fim-de-semana foi fantástico! Eu adoro este tempo, dá vontade de sair, fazer pique-niques, passear no parque, bebidas frescas e gelados. A Primavera está a chegar e este é um começo genial! Esta semana tive um dia de folga o que me deu algum tempo para fazer umas coisas que precisava e preparar um jantar para uma amiga. Até fiz muffins de morangos e ficaram deliciosos! 




Parc de Bruxelles
• Rue Royale - 1000 Bruxelles 

So on Saturday, I woke up with the beautiful sun and I decided to go out for a walk. I went to the Parc de Bruxelles which is the largest urban public park in the center of Brussels and it is surrounded by the Royal Palace of Brussels. It's a beautiful park, and there are lots of things to see: the bandstand, statues, fountains and apparently in the summer they have some music and outdoor shows. The weather was so nice, I just wanted to stay outside! 
•   •   
Então, no Sábado, acordei com o maravilhoso sol e decidi sair para dar um passeio. Fui até ao Parc de Bruxelles, que é o maior parque público urbano no centro de Bruxelas e está rodeado pelo Palácio Real de Bruxelas. É um lindo parque e tem imensas coisas para ver: o coreto, estátuas, fontes e pelos vistos, no Verão, têm música e espectáculos ao ar livre. O tempo estava maravilhoso, eu só queria estar na rua!




Étangs Mellaerts
• Parc de Woluwe, Avenue de Tervueren - 1050 Bruxelles 

What a better idea than having a picnic on a sunny Sunday afternoon? Me and some friends decided to pack some fresh fruit, salads, bread and juice and go to an amazing Park for a picnic! I was amazed! It really is beautiful, it's so nice to have such beautiful places in Brussels! The ponds, the grass, couples in love, families, friends, so nice! We had a really nice time, a lot of conversations, laughter, just the perfect combination! I had a really nice time and finally with my sunglasses on! What about you? Did you had nice weather aswell? 
•   •   
Que ideia melhor do que fazer um pique-nique numa tarde de Domingo ensolarada? Eu e umas amigas decidimos levar umas frutas frescas, saladas, pão e sumos e ir até um parque lindíssimo fazer um pique-nique! Eu fiquei espantada! É mesmo bonito, é tão bom haver estes sítios tão lindos em Bruxelas! Os lagos, a relva, casais apaixonados, famílias, amigos, tão bom! Passámos um bom bocado, muitas conversas, risos, a combinação perfeita! Adorei este dia e finalmente usei os meus óculos de sol! E vocês? Também tiveram bom tempo?








1 comment:

  1. Que fim de semana fantástico aí!
    No nosso lugar de sonho também esteve um Sábado solarengo mas no Domingo o Sol acordou tristonho . se calhar trabalhou demasiado no dia anterior e estava cansadinho :) Beijinhos

    ReplyDelete