Sunday 5 October 2014

25

Last Monday, the 29th of September, I celebrated my 25th birthday. It was such a joy to arrive in the office and have a beautiful decoration above my desk, made by my beloved friends! They placed 6 mini cactus hanging from the ceiling, so beautiful! The girls also prepared a delicious breakfast with chocolate cake, scones and homemade jam, mini waffles, fruit, croissants and juice. Super nice! The day in the office went fast and afterwards, me and a few friends went out for dinner.

•   •   
Na segunda-feira passada, dia 29 de Setembro, fiz 25 anos. Foi uma alegria chegar ao escritório e ter uma decoração lindíssima por cima da minha secretária, feita pelas minhas queridas amigas! Elas coloraram 6 mini-cactos pendurados no tecto, tão bonitos! Elas também prepararam um pequeno-almoço delicioso com bolo de chocolate, scones e compostas caseiras, mini-waffles, fruta, croissants e sumo. Tão bom! O dia no escritório passou depressa e, depois, eu e umas amigas fomos jantar fora.


Osteria Bolognese
• Rue de la Paix, 49 - 1050 Ixelles 

I've tried to go for dinner at the Osteria Bolognese once but the place was packed. For my birthday dinner I thought it would be nice to try it, this restaurant has great reviews and I love Italian food. They advised us to book with 2 weeks in advance because it's an amazing place but quite small. Luckily, we called 3 days before and we managed to book it! It's a very traditional Italian place, super cosy, wooden chairs and tables, red gingham tablecloths and the food is sensational. The pasta was perfectly cooked, the combination of flavours was fantastic, the dessert I had was one of the best things I ever tried: Mascarpone with with crunchy almonds and chocolate. It's a beautiful place to go, I totally recommend it. 

•   •   
Eu já tinha tentado ir jantar ao Osteria Bolognese uma vez mas o sítio estava lotado. Para o meu jantar de anos achei que seria bom ir lá, o restaurante tem óptimas críticas e eu adoro comida Italiana. É aconselhável reservar com 2 semanas de antecedência porque o sítio é fantástico mas é pequeno. Felizmente, ligámos apenas 3 dias antes e conseguimos reservar! É um sítio típico Italiano, super confortável, com mesas e cadeiras de madeira, toalhas de mesa aos quadrados vermelhos e a comida é sensacional. A massa estava perfeitamente cozinhada, a combinação de sabores é óptima, e a sobremesa que eu comi foi uma das melhores coisas que alguma vez provei: Mascarpone com amêndoas crocantes e chocolate. É um sítio muito bonito para ir, recomendo totalmente!





Pretty Things

During my birthday breakfast, the girls offered me loads of beautiful gifts! Also, my Mom and a family friend sent me a huge parcel 4 days before, that I managed to keep closed until monday morning. Check the pictures bellow to see the pretty things I received! Pretty and colourful mugs, a cute teapot in owl shape, a cookie jar, a beautiful poster with one of my favourite quotes "Do more of what makes you happy", a gift card from &Other Stories (and I love this shop!) which I used already to purchase a beautiful shirt, beautiful handmade postcards from some friends from Portugal, shower gels and body lotions, adorable little hand creams, a warm jumper from my Mom, beautiful scarves and earrings, candles and pretty gloves to prepare me for the cold weather! 

•   •   

No meu pequeno-almoço de aniversário, elas ofereceram-me imensos presentes bonitos! A minha mãe a uma amiga de família enviaram-me também uma encomenda enorme 4 dias antes, que eu consegui manter fechada até à manhã de Segunda-feira. Vejam as fotos abaixo para verem as coisas bonitas que eu recebi! Lindas canecas coloridas, um bule em forma de coruja, um frasco de biscoitos, um lindo poster com uma das minhas citações favoritas "Do more of what makes you happy", um cartão presente da &Other Stories (e eu adoro esta loja!) que já usei para comprar uma camisa linda, lindos postais feitos à mão por amigas de Portugal, géis de banho e loções corporais, mini cremes para as mãos amorosos, uma camisola quentinha da minha mãe, lenços lindos e brincos, velas e luvas bonitas para me preparar para o tempo frio!










Friday night, my friends came to my house and we had a great dinner all together! Everyone brought something, I made quiche and a few appetizers. There were different salads, puff pastries with smoked salmon, potato salad, roasted chicken and chocolate muffins. Everything so yummy and it's always so good to have my house full of people I like! After different wines and a amazing mojitos, a few of us went out for dancing. It was a fantastic night, I truly loved it! Perfect Birthday celebration!

•   •   

Sexta-feira, as minhas amigas vieram a minha casa e jantámos todas juntas! Todas trouxeram alguma coisa, eu fiz uma quiche e uns aperitivos. Havia diferentes saladas, folhados com salmão fumado, salada de batata, frango assado e muffins de chocolate. Tudo tão delicioso e sabe sempre tão bem ter a casa cheia de gente que eu adoro! Depois de diferentes vinhos e de mojitos fantásticos, algumas de nós saímos para dançar. Foi uma noite altamente, gostei imenso! Foi a festa de aniversário perfeita!

2 comments:

  1. :) só coisas bonitas!!! :)
    adoro ver ali os 4postais em filinha :)
    beijinhos*
    saudades!

    ReplyDelete
  2. Li sem dúvida, coisas muito bonitas! (:
    E os postalitos estão sempre presentes e sempre bonitos!

    Beijinhos e saudades (muitas!)

    ReplyDelete